Snap de Brief

Hoe het werkt

Nederlands English

Moeilijke brief gekregen? Of begrijp je een brief niet? Gebruik snapdebrief.nl

Stuur met je mobiele telefoon een foto van je brief, en krijg uitleg.

Hoe stuur ik een brief?

Hoe krijg ik antwoord?

Stuur je brief

Veel gestelde vragen

1. Wat voor brieven kan ik insturen?

Alle brieven die je niet begrijpt. Dat is voor iedereen anders. Voorbeelden:

enzovoort

2. Waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen?

Nadat je de brief stuurt, belt een medewerker van het Sociaal Loket je op. Jij kunt dan uitleggen wat je niet snapt aan de brief.

3. Wie helpt mij met mijn brief?

Snap de Brief stuurt je brief door naar een medewerker van het sociaal loket. Op dit moment zijn dat:

Gemeente Amsterdam

Sociaal Loket

Je brief wordt gelezen door iemand die dagelijks mensen helpt met moeilijke brieven.

4. Kan ik zelf kiezen wie mij helpt?

Nee. Snap de Brief stuurt je brief een medewerker van het Sociaal Loket die op dat moment tijd heeft.

5. Hoe snel krijg ik antwoord?

Zo snel mogelijk. Meestal binnen één werkdag. Medewerkers van het Sociaal Loket zijn van maandag tot en met vrijdag beschikbaar.

Op zaterdag en zondag kun je brieven sturen, maar je wordt dan pas maandag gebeld.

6. Welke talen spreekt Snap de Brief?

Nederlands en Engels.

7. Zijn mijn gegevens veilig?

Ja, je gegevens zijn veilig

8. Wie kunnen brieven insturen?

Alle inwoners van de gemeente Amsterdam.

9. Kan ik Snap de Brief downloaden?

Snap de Brief is een website. Je hoeft zelf niets te downloaden. Je kunt snapdebrief.nl wel toevoegen aan je favorieten of je home screen als snelkoppeling.

Stuur je brief